survivingkidsinegypte2017.reismee.nl

Aquqgym vs alcoholgym

Vandaag, half 7 staat er een wekker voor de deur. Isabelle wil ontbijt. Dus, hop weer in de douche en gaan met die banaan. Ontbijt met taart, pudding, choco en zoveel suikers dat je glazuur gaat zingen. Na de No-sugar challenge van de afgelopen maand in ons gezin valt de hoeveelheid suiker overal in extra op. Na ontbijt naar het zwembad. LEES om half 8!!!!!!! Zelfs de handdoekenservice is er nog niet, maar wij hebben parasol en bedjes. Na iedereen al met factor 30 infesmeerd te hebben, liggen we in het water en wordt het vanzelf tijd om de badlakens te halen.

Sam kiest eieren voor zijn geld en gaat nog een tijd slapen. Om 10 uur start de reveille van de animatie en wordt er druk gedanst aan de badrand. Daarna lopen ze een rondje om zieltjes te winnen voor een activiteit. Aquagym? wordt er aan mij gevraagd. Nee, ik kom hier voor mijn rust. Ik werk 60 uur per week en heb mijn bubbel hard nodig maar mijn lief wil wel. Ik wijs hierop naar Wilco die met Belle al flink aan het stoeien is in het water. Hierop worden de pijlen op Wilco gericht. Met het voornemen om in de vakantie gewoon door te sporten is dit een leuke bezigheid die hij samen met dochter kan doen. De animatie-jongen zegt; aquqgym in 10 minutes. Waarop hij antwoordt, ik ben er.......over 20 minuten. Ook de volgende animatiejongen waagt een poging, aquagym in 5 minutes. I'll be there in 30...... Dit wordt een strijd die teveel slachtoffers vereist bij de animatie. Zo scherp, en dat zonder koffie. Mijn lief en Belle maken hun eigen feestje met aquagym in het water. Na een uurtje of 2, terwijl we compleet zijn, begint de omgeving toch enigzins naar verschroeid vlees te ruiken. Ondanks herhaaldelijk smeren zien sommige schouders toch wel erg rood. Door de gaten in de rieten parasol piepen toch zonnestralen die de huid pijnlijk verbranden. Dan maar lunchen in de Soleil met airco. Hierna wordt het aftaaien en liggen we allen uit te buiken op 1 kamer. Puf puf.

Uiteindelijk, als de schoonmakers komen, waaieren we weer uit. Op mijn verzoek worden extra kussens gebracht. Ik ben net prinses op de erwt en slaap nog slechter als ik geen kussens heb zonder mijn schouders te ondersteunen. Ik mis mijn waterbed wel.

Voor de wat belegen types onder ons, als ik nu uit bed stap, strompel ik eerst naar de wc, de blaas kan steeds minder hebben en hier gieten we de liters water naar binnen. Dan kraak en piep ik richting de douche om alles los te krijgen onder de warme stralen. Dan worstel ik me (al iets losser) in mijn badgoed. Na een uur is de smering doorgelopen. Maar goed, we dwalen af.....

Na het douchen wordt de schade pas echt duidelijk. Iedereen is zo rood als een flinke verse tomaat. De bandjes van het zwemgoed van vandaag zijn duidelijk waarneembaar en alle velletjes staan strak. De after-sun gaat hard. Voorzichtig lopen we richting diner. Asiatisch vanavond (Sam dus taart en brood).

Na het diner wordt er vanalles ingeslagen voor in de koelkast (alsof all-inclusive niet genoeg is). Een hoop gegiegel in de winkel. De dames hebben beeltjes ontdekt van Egyptische goden met een enorme fallus. Whahaha, wat een lol.

In de bar, waar de airco welig tiert aan het verhaal. Onder het genot van verschillende cocktails (ze smaken allemaal hetzelfde) wordt dit epistel in elkaar geflanst. Straks nog ff buizen, en kijken wat de morgen brengt.


P.S. We hebben net in de Telegraaf gelezen van de gebeurtenis in Hurghada. Wij hebben niets mee gekregen, maar het strand durven de dames voorlopig niet op.

Reacties

Reacties

Heleen

Komkommers van de salade bar pakken voor op de schouders?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!