survivingkidsinegypte2017.reismee.nl

Ziekenboeg

Alweer wat dagen voorbij. De afgelopen dagen verliepen een beetje van hetzelfde, met een uitzondering. Afgelopen week was er al een lid van het gezin maatjes geworden van de toiletpot en kreeg een lekker kuurtje van de apotheek. De dagen er na volgden er meer. Waarvan de apotheker zei, 1 op 3 van de toeristen krijgt last, is het bij ons 4 op 5. Alleen Sam is tot nu toe gespaard gebleven, en dat verwijten we maar aan zijn speciale dieet (koek, taart, pudding, choco en 5 krabben) en dat hij zich hier vrijerlijk tegoed doet aan de cola (wat hij thuis niet krijgt). Met al deze suikers werken zijn pilletjes ook niet echt, maar het is toch vakantie.

Ook een ongevalletje zwembad. Door Sam zijn hyperactiviteit is het vaak een gestoei. Zijn nagels hebben we al megakort geknipt (net als je bij de kat doet), nu had hij zus flink te pakken. Door het geravot aan de zwembadrand , maakt Elize een flinke schuiver en doet haar teen pijn. Voet in het water en bij inspectie staat hij toch echt wel een vreemde richting op. Zonder overleg geef ik een flinke ruk aan haar teen. Een knak en een gil later is de pijn al minder. Geluk bij een ongeluk was dat Elize nauwelijks iets ziet zonder bril en ze dus niet door had dat haar teen uit de kom was.

Ook voor de verbrandingen hebben we een oplossing gevonden. De brandwonden (die bij Sam en Isabelle erg intens zijn) smeren we meerdere malen per dag in met kamelenmelk. Je ziet de huid heel snel opknappen.

Het snorkelen valt hier nogal tegen. Alleen wat dood koraal. Na meerdere pogingen zijn we wel wat visjes tegen gekomen, en die hebben we dan ook gefilmd.

De maffiapraktijken zijn 2 dagen wat rustiger geweest, maar met een nieuwe lichting toeristen zijn ook de handeltjes weer ontstaan. Lig je om 7 uur niet op een bedje, dan heb je gewoon pech. Opvallend is wel dat de strandbedjes nagenoeg leeg blijven. Zie maar weer het effect van zo'n malloot.

We tellen af naar de terugvlucht. We weten nu al dat we met 38 graden zon vertrekken, om in NL in de zeikregen aan te komen. We verlangen naar echte koffie, naar zachte aardappeltjes en ons waterbed.