survivingkidsinegypte2017.reismee.nl

Slot

De laatste dagen zijn ingegaan. We zijn toe aan het thuisfront.

De laatste middagen snorkelen we heel wat af (halen we het e.e.a in) ondanks dat de stroom en de wind flink aan ons trekt. Iedere x als we niets opnemen (omdat de batterij op is of dat we uit het water zijn) zien we pijlstaartroggen, grote scholen vissen en blauwe krabben. Jammer. De laatste dag kunnen we de kamer tot 17 uur aanhouden. NOT. Het hotel is voor 120 procent volgeboekt en de nieuwe gasten zijn al gearriveerd. Dat wordt dus aan het eind van de dag een douchekamer regelen. De kids besluiten rond te lummelen in de lobby, mijn lief en ik hebben nog een controle-afspraak staan bij de Spa. Wederom worden onze gezichten onthaard, gemaskerd en gemasseerd en krijgen we beide nog een snelle pedicure-behandeling. Hierna dobberen we nog tot halverwege de middag in en rond het zwembad. Na een douche staan we ruim op tijd paraat voor de transfer, en deze is zelfs vroeger dan afgesproken tijdstip. Eenmaal op het vliegveld slaat de stress toe. Een dame is paspoort kwijt ( zat in voorvakje tas) en hebben we op de gok de kilo's over de koffers verdeeld. Uiteraard is mijn lief weer diegene die door de douane er uit gehaald wordt, maar al met al verloopt de incheck vrij vlot. Zelfs de koffers zitten onder de max. Door de checkpoints op het vliegveld moet mijn lief zijn broek nog 2x binnenstebuiten keren en zijn hele koffer/laptoptas open leggen. Na een uurtje kunnen we boarden en wat blijkt, het vliegtuig is niet geheel gevuld. Dat biedt mogelijkheden. Daar we landen om 1,30 uur neem ik de kans waar om half op dochters schoot en gedrapeerd over 3 stoelen heen een dutje te doen.

Bij de bagageband staan we nog 3 kwartier te wachten en eenmaal buiten realiseren we ons dat we een temperatuursverschil doorstaan van meer dan 25 graden. En het regent!

Terugreis verloopt vlot. Ik ruik mijn stal en druk het pedaal dus iets verder in. Thuis koffers uit de auto en bedje in. We liggen rond 5 in bed maar ik kan de draai maar niet vinden. Om 8 uur besluit ik maar op te staan, alvast wat wasjes te draaien en het huis te doorlopen. Ook duik ik in de koelkast. Daar de oudste er van uit is gegaan dat we pas dinsdag zouden arriveren is er een flinke echo in de koelkast. Dat wordt dus boodschappen doen. Zouden we aan 1 kar genoeg hebben? Ik denk het haast niet.

Eigen douche is weer een genot, en GOT heb ik bijgewerkt.

Ik ben terug van vakantie en ik kan aan de slag. Nog een weekje van de vrije tijd genieten (lees vakantiewas/strijk wegwerken en nog wat thuis klussen) om dan "uuitgerust" weer aan het werk. Aan de slag voor de volgende vakantie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!