survivingkidsinegypte2017.reismee.nl

Chickenlegs or bounty?

We hebben gisteren geen verhaal geplaatst. Waarom? Gister was een hele kalme dag. en om niet in herhalingen te vallen hebben 2 dagen belevenissen in 1 verpakt. Als je hier aan het zwembad of strand ligt, is het raadzaam om een rode vlag bij je neer te zetten/op te hangen. Dit geeft een signaal af dat de verkopers je met rust moeten laten. Wij hebben zo"n vlag. Effectief? Niet helemaal. Ze zijn alleen minder pushy. Maar als je dus niet naast je vlag zit, komen ze als gieren op je af. Zo ook bij mijn lief. Hij liep even naar de wc, wordt hij onderweg belaagd door Islam (ja dat was zijn naam). Wij zitten te observeren en te timen, hoe lang het duurt voordat mijn lief hem bij kop en kont pakt en in het zwembad flikkert. Wat gebeurt er, komen ze samen broederlijk naar ons toe lopen. Mijn lief gaat liggen en Islam bewerkt hem met draadjes om zijn gezicht van overtollige beharing te ontdoen. Ook mij neemt hij onder handen. En hoewel ik nooit op vakantie ga zonder epileerapparaat, merk ik het verschil. Islam weet ons over te halen om in de middag een facial te ondergaan, plus een pedicure-behandeling. De dames zitten met ogen op stokjes(zij willen er niets van weten zo'n vreemde vent die met een draadje uit zijn mond over je gezicht gaat),en Sam verdwijnt onder zijn baddoek. In de middag laten we de kids achter en togen naar de Spa. Al daar worden we beiden in een oude barbier-stoel gezet en wordt ik als eerste nogmaals met een draadje bewerkt. Hierna volgen 3 maskers, een scrub, een dieptereiniging met stoom en een gezichtsmassage. Wilco krijgt soortgelijke behandeling met een scheerbeurt. Helemaal gepamperd krijgt mijn lief ook nog een voetbehandeling (echt wel nodig). Als herboren en met gladde huid rekenen we af. Hierna volgt een rondleiding door de Spa. Ziet er allemaal prima uit en we ondergaan een proefmassage. Uiteraard krijg ik op mijn donder dat ik mijn schouders moet ontspannen en kneed " Mina" er een aantal knopen uit. Aangenaam is anders maar zachte heelmeesters, maken stinkende wonden.

Laten we dit met de meiden doen. Dus voor de volgende dag voor 4 personene en VIP-behandeling Cleopatra met Hamam afgesproken.

De volgende ochtend slapen we uit (lees, om 5 uur wakker en dan maar boekje lezen tot 9 uur) en laten we Sam bij zijn games. De dames zijn bloedje nerveus. We spreken af dat we per ouder 1 dame koppelen. We worden begeleid naar een kamertje waar we bovenkleding achter laten en mogen als eerste de sauna in. D dames vluchten als eerste de hitte uit en die worden vervolgens het stoombad in geloodsd. Als wij ons later bij hen voegen worden zij als eerste gehaald. Daar gaat ons plannetje in koppels. Ik hoor een hoop herrie in de naastgelegen ruimte en ga toch stiekem kijken. De dames ondergaan de Hamam. Als wij aan de beurt zijn liggen zijn inmiddels volledig gescrubt en gezeept, besprenkeld met kokos op de marmeren tafel.Het is net het dessert-buffet. Isabelle voelde zich net een bounty. Ook wij worden met de luffa, de foam en bubbels besmeerd en ingepekeld met vanalles. Ook de gezichten worden weer gemaskerd. Ik voel me net Cleo.

Na het spoelen gaan de dames bubbelen en worden wij naar het slachthuis afgevoerd. Daar krijgen we een massage van een uur. En weer krijgen mijn nek en rug het zwaar te verduren. Ze gaat zelfs een speciaal goedje halen voor mijn spieren. Hierbij kan ik een blik werpen op mijn lief.Hij wordt geslacht door een man. Daar mijn lief iets massiever is dan de gemiddelde Egyptenaar, hangt de betrokken jongen met zijn volle gewicht op mijn lief om diepe drukpunten te bekneden. Helemaal vermorzeld worden we richting de jacuzzi gedirigeerd en zijn de dames aan de beurt. De 2 1/2 uur zijn voorbij gevlogen. Na de hele sessie drinken we nog wat met de eigenaar, en hij probeert natuurlijk nog een oliemassage of iets anders te slijten. We hebben al een afspraak staan voor de facial-herhaling dus we laten het hier ff bij. Na de lunch duiken we nog het zwembad in (en spoelen hierbij restanten kokos uit ons badgoed) en blijven glibberen en glijden van alle olien. Eenmaal terug blijkt 1 van de dames toch wel veel last van de overgang NL-Egypte te hebben en gaan we voor diner maar langs de apotheek.Ik kijk mijn ogen uit. Alles waar we in NL een recept van de arts moeten hebben is hier vrij verkrijgbaar. Antibiotica, pijnstillers, erectiepillen enz. We vragen om een probaat middeltje voor de darmen en krijgen 2 doosjes mee. Natuurlijk raadpleeg ik alle stoffen in mij Farmacotherapeutisch Kompas, maar alles onherkenbaar.Mijn lief neemt gelijk een goed middeltje tegen hoofdpijn mee. Bloeddruk wordt netjes gemeten enz. Chapeau.

Op menu staat mediterraans. Er ligt een mega vis en krabben. Sam schept gelijk op. De Sam die alleen maar chocolade-taart en zoet eet leeft zich helemaal uit met vis en krab. Bijzonder joch toch. Hij sluit af met suikerspin en popcorn.

Na nog wat mixjes gedronken te hebben, sluiten we ons weer op in de kamer om ons over te geven aan de vermoeidheid. Zo'n dagje welness is slopend.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!