survivingkidsinegypte2017.reismee.nl

Maffiapraktijken

Ochtend. De interne en externe wekkers laten ons niet in de steek. Klokslag 7 zitten we bij het zwembad. Wilco besluit te blijven zitten, want hij heeft niet echt honger. Dus met z'n vieren naar het ontbijt. Eenmaal terug heeft mijn lief weer een "dingetje" gehad. Hij zat daar, vier bedjes om zich heen, samen met een wat ouder echtpaar aan het zwembad. Alles nog pais en vree. Werd hij aangesproken door de poolboy die een bedje wilde weg halen. Mijn lief liet dat uiteraard niet toe. Volgens de poolboy mocht hij er niet zitten. Grote jongen die mijn lief weg krijgt. Na wat heen en weer gediscussieer in gebrekkig Engels, gaf de poolboy het op. Even later kwam hij terug met een andere taktiek, hij zou wel op de bedjes letten als mijn lief ging eten. NOT.

We zijn dus gewoon neergestreken op de bedjes. Later op de ochtend waren we getuige van een soortgelijke twist. Als wij om 7 uur gaan zitten liggen er vaak bibliotheekboeken op de bedjes, deze worden dan om 8 uur vervangen door handdoeken (door diezelfde poolboy). Pas veel later zie je er mensen plaatsnemen. Getuige een verhaal wat mijn gehoor binnendrong. Een man vertelde, aan die poolboy, dat hij de volgende ochtend naar dolphinhouse zou gaan en pas rond 13 uur terug zou zijn. Of hij even kon zorgen dat zijn favoriete plekje geregeld zou zijn. Daar vielen de kwartjes op hun plaats. Er staat duidelijk in het regelement dat bedjes niet gereserveerd mogen worden, maar daar hield de poolboy zelf niet aan. Voor hem een lukratief handeltje om bedjes voor betalende gasten te reserveren op de beste plekjes. Vaak komen deze gasten pas tegen lunchtijd uit hun appartement rollen. Niet eerlijk dus.

We besloten om met de lunch weg te gaan. Onze velletjes hadden rust nodig. Dus op gemak lunchen waarna er in de koele kamer een spelletje werd gedaan of filmpje werd gekeken. Ook de avond verliep rustig. Na de bbq hadden sommigen van ons zo'n last van verbrandde schouders, dat er het liefst wat gehangen werd. Marathon Harry Potter kijken dus.

Met de wetenschap dat het de komende dagen alleen maar heter gaat worden, zullen de dagen uit niets anders bestaan dan 's ochtends dobberen in het zwembad, gevolgd door een mega-siesta, en rondhangen in koele bars/restaurants. Een ding is zeker, we zijn allemaal in 3 dagen al bruiner (lees roder), dan in 2 weken Sequoia Parc (FR).

Frances

Ik ben .toch benieuwd hoe het komt dat jullie al zo vroeg opstaan in de vakantie?

Heleen

Leg uit wat n stoelen dans is